Pályaleírás
admin 2006.02.25. 11:38
A pálya helyete hossza és egyéb tulajdonságok.
Nos most egy valósághű pályáról van szó. A börzsöny hegységben helyezkedik el. Érdekessége hogy a nyomtávolság mindössze 600mm. A valóságban a vonalat 1910-ben építeték. Több mint 30km vonalhálozat épült ki. Sajnos a 60-70 -es években nagyrészt felszámolásra került. Mindössze 7,2 km maradt meg. 1992- ben ez is megszünt. 1996 és 1999-ben egy nagy árvíz sulyos károkat okozott a meglévő pályán. 2000-ben társadalmi munkában a Kisvasútak Baráti Köre rendbehozta egy kis szakaszon és személyforgalonak adták át. Mára a 7,2km-böl már 3,3 km- en működik a vasút. Tehát a pálya hossza is 3,3 km lessz. De így is egy oda-vissza út kb40perc lesz ha betartjátok a sebesség korlátot ami 15Km/h. A vonal kemence községböl a hegyekbe megy föl. Közben számos idegenforgalmi célpontot érint panziók, strand stb..ezek mind le lezsnek objektezve. A pálya végig sűrű erdöben fog menni de ügyelek arra hogy ne akadozzon. Közben magas domborzati emelkedést tesz meg a legnagyobb emelkedője 50 ezrelék lesz. Ez igazi erdei vasút filing lesz sehol 1 fényjelzö sem 10 vágányos nagy állomások nem lesznek. A végálomáson kívül 1 helyen lesz egy kitérő a strandál. A végálomás az erdő közepén lesz Pityúr rétje ahogy a valóságban is van. És a pálya különlegessége az lesz hogy 95% -ban valodi leobjektezett házak lesznek. Azért látok a képeken egyenlöre csak fákat a házak csak ideglenesen vannak ott. Kiadásra még idöpontot nem tudok mondani de ha így haladok lehet hogy már nyár felé lesz valami. Természetesen a pályához járművek is készülnek majd. Adig is itt mindig találtok rola információt.
|